Låångt inlägg

Heej!
Idag kommer det nog bli ett ganska långt inlägg. Jag tänkte hitta nån fin låt och skriva ner texten och sen så ska jag skriva in två matteproblem som jag och mina kompisar inte var tillräckligt smarta att lösa.

Jag har varit vääldigt trött idag, men känner mig lite piggare nu. Sitter i soffan med datan i knät och ska titta en stund på SSL, AIK - Täby. De skulle ha visat Storvreta - Warberg men tydligen inte... Det blir kul iallafall. Sen om en timme ska jag åka ner till träningen. Är jättetaggad:D. Har liksom känts lite konstigt med en innebandyfri helg.

Jag var ju på filmen Klara igår och den var faktiskt rätt bra. Mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Och det var rätt kul att gå med de ifrån stallet.

Annars idag så har det inte hänt så mycket... Jag skriver in matteproblemen och om ni löser en eller båda så skiv gärna svaret så ska jag se om ni har rätt:).


Problem 1
Fyra kaniner äter tillsammans tre morötter om dagen. Hur många morötter kan tre kaniner äta på fyra dagar? Vi utgår från att alla kaniner äter lika mycket varje dag.


Problem 2
Tre kompisar kommer bärande på en 19m lång flaggstång i en stadsdel, där alla gator är 7m breda och skär varandra vinkelrätigt. Kan de vika om ett hörn med stången om stången ska bäras vågrätt?

Försök klura ut dem:).

Jag tänker skriva en låt av Justin Bieber och en av Queen. Rätt stor skillnad jag vet men jag är allätare;).

Where are you now? - Justin Bieber

Where are you now?
When I need you the most?
Why don't you take my hand?
I want to be close

Take my hand and walk with med

Where are you now?
When nothing is going right
Where are you now?
I can't see the light

So take my hand and walk with me

Show me what to be
I need you to set me free

Where are you now?
Now that I'm half grown
Why are we far apart
I feel all alone

Where are you now?
When nothing is going right
Where are you now?
I can't see the light


Show must go on - Queen

Empty spaces - what are we living for
Abandoned places - I guess we know the score
On and on
Does anybody know what we are looking for

Another hero - another mindless crime
Behind the curtain - in the pantomime
Hold the line
Does anybody want to take it anymore

The show must go on
The show must go on
Inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on

Whatever happens - I'll leave it all to chance
Another heartache - another failed romance
On and on
Does anybody know what we are living for
I guess I'm learning
I must be warmer now
I'll soon be turning round the corner now
Outside the dawn is breaking
But inside the dark I'm aching to be free

The show must go on
The show must go on - yeah
Ooh inside my heart is breaking
My make-up may be flaking
But my smile still stays on

My soul is painted like the wings of butterflies
Fairytales of yesterday will grow but never die
I can fly - my friends

I'll top the bill
I'll overkill
I have to find the will to carry on
On with the
On with the show

The show must go on, go on, go on, go on

Jag tycker att den här låten är jättefin. Freddy Mercury skrev den när han fick reda på att han hade AIDS och inte skulle överleva.

Jag tänker skriva ner några andra låtar som jag rekommenderar:

Tears in heaven - Eric Clapton
Fireflies - Owl city
Falling Behind - Dead by april
Mad - Ne-Yo
Miss independent - Ne-Yo
My heart will go on - Celine Dion
One blood - Terence Jay
With you - Chris Brown
One less lonely girl - Justin Bieber

Sen finns det många många fler låtar som jag gillar men det här är några få.

Nu ska jag avsluta och packa inför träningen.
Byye






Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Tryck här om du kommer tillbaka

E-postadress: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?

Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0